غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی در نمایشگاه ها معمولاً برای کسانی که بار اول است که در نمایشگاه شرکت می کنند دارای سوالات و ابهامات بسیار است
در اینجا قصد داریم که برخی از این سوالات که در زمینه غرفه سازی نمایشگاه و غرفه های نمایشگاهی است را پاسخ داد
هزینه غرفه سازی در سال 1404 غرفه سازی ارزان چگونه امکان پذیر است؟ چگونه غرفه سازی کنم و…؟
غرفه نمایشگاهی و سوالات مختلف
غرفه نمایشگاهی ما در حدود ۴۰ متر مربع و در سالن ۳۸ یا همان آلمان است چقدر باید برای ساخت یک غرفه خوب هزینه کنم
برای ساخت یک غرفه در این ابعاد بهتر هست که به جدول هزینه ها ی غرفه سازی که در صفحه اول سایت غرفه ساز هست مراجعه کنید لیک هم اینجا می زارم خدمتتون

هزینه ساخت یک غرفه چطور محاسبه می شه؟
https://castbox.fm/vb/378916965?_t=00%3A49
2-برای شرکت کردن در نمایشگاه به کجا باید مراجعه کنم و از کی جا و فضای لازم رو باید اجاره کنم
معمولاً این سوالیه که خیلی است کسانی که دفعه اول هست چه قصد دارند در نمایشگاه شرکت بکنند برایشان پیش می آید ولی در پاسخ باید گفت که شرکت های خاصی به عنوان پیمانکار با نمایشگاه قرارداد می بندند که یک نمایشگاه خاصی را را به عنوان مجری برگزار نمایند
برای اینکه شما در نمایشگاه بخواهید حضور پیدا کنید باید به یکی از این شرکت ها که طرف قرارداد با نمایشگاه می باشد تعامل کنید معمولاً با مراجعه به سایت رسمی نمایشگاه یا جستجوی نام نمایشگاهی که میخواهید در آن شرکت کنید نام شرکت مجری را می توانید بیابید و با آنها وارده گفتمان شوید و کارهای مربوطه را انجام دهید
تاریخ برگزاری نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی در سال جدید چه تاریخی است
برای اطلاع از زمان برگزاری نمایشگاه بهتر است که به سایت نمایشگاه بین المللی مراجعه کنید تا تاریخ های دقیق و قطعی را به دست آورد
تفاوت غرفه سازی با غرفه آرایی در چیست
غرفه سازی با استفاده از مصالحی مانند نئوپان ام دی اف و نهایتاً با پوشش رنگی تبدیل به یک دکور نمایشگاهی می شود که با آن غرفه نمایشگاهی میکنیم ولی در غرفه آرایی فضای که به صورت یک مستطیل یا مربع در اختیار خریدار قرار می گیرد تا با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی آنجا را تزیین و آرایش نماید تفاوت غرفه آرایی و غرفه سازی در همین است
به نظر شما چه زمانی باید یک موسسه یا شرکت اقدام به حضور در نمایشگاه کند
معمولاً وقتی که یک کسب و کار به حد مناسبی از رشد می رسه خود به خود موضوعاتی پیش میاد که نهایتاً نگاه میکنه میبینه که در نمایشگاه حضور داره و در یک فضای نسبتاً بزرگ مشغول سرویس دادن به مشتری هاش است
آیا به عنوان یک شخص حقیقی هم میتوان در نمایشگاه شرکت کرد?
در بسیاری از نمایشگاه ها می توان به صورت شخصی نیز شرکت کرد ولی غالباً نیاز به جواز کسب یا مدرک دال بر وجود یک کسب و کار حقیقی نیاز است مثلاً اگر شما در یکی از رشته های بازرگانی مثلاً خرید و فروش مسکوکات فعال هستید باید برای شرکت در نمایشگاه حداقل جواز کسب فعال داشته باشید
مصالحی که در ساخت یک غرفه نمایشگاهی به کار می روند چه مصالح و متریالی هستند
معمولا ااز حنس نءوپان و مشتقات اون هستن و از ورق های 16 میل و 3 و 8 میل استفاده می شه
رنگ آمیزی غرفه چطور انجام می شه و نوع رنگش چی هست؟
رنگ آمیزی دکوراسیون نمایشگاهی توسط رنگ های پلاستیک و با استفاده از غلتک و قلمو باید انجام شود و استفاده از اسپری و پمپ های رنگ پاشی کلاً در فضاهای نمایشگاهی ممنوع است
برای طراحی غرفه نمایشگاهی از چه نرم افزارهایی استفاده کنیم که هم ساده باشند و هم کاربردی
استفاده از نرمافزارهای مختلف برای طراحی دکور نمایشگاهی معمولاً نرم افزارتری دی مکس می باشد ولی جدیداً از اسکچاپ نیز استفاده می شود
مجوزی است برای اجرای دکور در نمایشگاه که توسط نمایشگاه به شرکت های دارای صلاحیت ارائه می شود
ساخت یک غرفه نمایشگاهی چقدر زمان می برد؟
مدت زمانی که برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی باید در نظر گرفت معمولاً در یک بازه دو روزه باید ساخته شود و نهایتاً باید در یک روز نیز در نمایشگاه نصب گردد پس از نصب سازه می بایست که نقاشی و کارهای فینیشینگ انجام شود که این کارها نیز حداکثر باید در یک روز تمام شود
تاریخ برگزاری نمایشگاه را از کجا پیدا کنم نمایشگاه غذایی تهران؟
تاریخ برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه آگروفود در تهران را می توانید در سایت رسمی نمایشگاه بین المللی تهران مشاهده نمایید
چگونه می توانم غرفه سازی ارزان انجام دهم
بهترین روش برای غرفه سازی ارزان را در اینجا می توانید پیدا کنید که شامل آخرین تعییرات در هزینه های غرفه سازی و طراحی و اجرای غرفه می باشد
کفسازی در نمایشگاه چیست و چه انواعی دارد و قیمت چقدر است؟
بالا آوردن ارتفاع در حدود ۱۰ سانتی متر که معمولا از جنس نوپان می باشد را کف سازی گویم و معمولاً کف سازی از جنس ام دی اف پارکت و یا موکت می باشد قیمت کف سازی از جنس پارکت در حال حاضر در حدود ۵۵ هزار تومان به ازای هر متر مربع می باشد
شروع بکار نمایشگاهها با توچه به بیماری کوید 19 چه تاریخی می باشد (در تهران و شهرستانها)
در حال حاضر بصورت کامل مشخص نیست ولی نهایتا تا 20 ام اردیبهشت مشخص می شود
ویژگی های یک غرفه پر مخاطب چیست
مهمترین ویژگی یک غرفه جذاب از منظر مخاطبان غرفه ای است که بانمایش درست و منطقی بتواند شمای کاملی از فرایند غرفه دار را نمایش دهد ,و علاوه بر ایجاد حس خوب بتواند به نحو موثری بر دیدگاه مخاطبان در نمایشگاه نیز اثر مناسب را بگذارد
نمونه یک غرفه کلاسیک با طرح خاص چگونه است
غرفه سازی و کلی سوالای مختلف از قیمت تا شیر غرفه ایت
سالن های نمایشگاه بین المللی تهران چه ویژگی هایی دارند و کدام را انتخاب کنیم
در هر کجا که زندگی کنید و در هر کسب و کاری که باشید حتما دوست دارید که در نمایشگاه تهران شرکت کنید و غرفه نمایشگاهی را داشته باشید
در این قسمت به مزایای سالن های نمایشگاه تهران و الویت بندی برای گرفتن فضای نمایشگاهی می پردازم
آشنایی با نمایشگاه
برای بسیاری از کسب و کارها آشنایی با نمایشگاه و اینکه در یک نمایشگاه چه کسانی شرکت می کنند و چه کسانی در اصل بازدید کننده نمایشگاه هستند در الویت می باشد یعنی باید دانست که شرکت کنندگان چه طیفی از جامعه هستند و آیا آنها جز اهداف برای فروش و یا بازاریابی محصول هستند یا خیر
-برنامه ریزی اجرایی نمایشگاه
مفهوم اولیه و اساسی در برنامه ریزی اجرای یک نمایشگاه بیشتر به سبقه و تاریخچه برگزاری و اجرای یک سیاست کلی در نمایشگاه بر می گردد جایی که همه عوامل دست در دست بدنبال راه اندازی و اجرای یک حرکت سیمتماتیک و توامان برای کسب و مشارکت بالای مخاطبان هستند
از دیگر مبانی اصلی در اجرای نمایشگاه بصورت موفق می توان به توان تیم اجرای در راه اندازی و برنامه ریزی و اجرای غرف نام برد که سهم بسیار زیادی در موفقیت در نمایشگاه را برعهده دارند
-مبانی امور نمایشگاهی
مبانی امور نمایشگاهی یکی دیگر از مواردی است که می باید در مورد آن بیشتر صحبت کنیم در واقع امور نمایشگاهی در هر شرکتی یکی از ارکان رشد و پیشرفت آن مجموعه محسوب می شود و باعث ایجاد فضای کسب و کار و توسعه برند در مجموعه خواهد شد
-راهنمای حضور در نمایشگاه
این مبحث بیشتر و پیشتر به این بر می گردد که حضور در بسیاری از ایونت ها و گردهمایی ها می باید با راهنمایی مناسب انجام شود و برای یک حضور مناسب در نمایشگاه می باید که راهنمایی مناسبی از بازدیدکنندگان بعمل آوریم
در اصل راهنمای حضور در نمایشگاهها شاید خیلی پیش افتاده تر از چیزهای دیگر باشد ولی راهنمایی برای یک حضور موفق بسیار می تواند اثر گذار باشد به نحوی که به صورت اثر بخشی بر یک حضور موفق می تواند موثر واقع شود
– طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی که یکی از اصولی ترین و مهمترین شقوق در یک گردهمایی و سمینار و سمپوزیوم می باشد به نوع تفکر مجری و نوع سالن نمایشگاهئ بر می گردد که به چه روشی و برای چه صنف و صنعتی اجرا برگزار می شود
– مدیریت نمایشگاه
در عمل تمامی مسایل و موضوعات مرتبط با نمایشگاه را یک گروه و یا یک نهاد بر عهده می گیرد که این نهاد تصمیم ساز و تصمیم گیرنده به نوعی تمامی امور ستادی و هماهنگی های لازم با این امر خطیر را برعهده دارد و بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم تمامی این امور را هدایت و کنترل می نماید
-اصول و فنون تبلیغات
شاید یکی از اصلی ترین فنون تبلیغات در همه اعصار نمایشگاه و حضور پر رنگ و تاثیر گذار در آن باشد که بخودی خود می تواند یک بیزنس را متحول نمود ه و از فراز و نشیب آن بطور کلی بکاهد . آن چیزی نیست جز تبلیغات و بازاریابی کالا که خود بخود عامل بسیار موثری در فروش و پرزنت کالاست
– بازاریابی هوشمندانه
شاید در عصری که هم اکنون در حا ل گذران آن هستیم بسیاری از بازاریابی ها و روش های جدید برای این اصل بازاریابی را شنیده و یا خوانده باشیم که یکی از این اصول بازاریابی هوشمندانه و مخاطب محور می باشد که درنمایشگاه ها همایش های تخصصی بسیار به آن پرداخته می شود
– مدیریت ارتباطات در روابط عمومی
مدیریت ارتباطات در نمایشگاهها و اینکه چگونه باید این روش از ارتباطات در نمایشگاه را ساماندهی نمود از سر فصل های اساسی در کاهش نرخ هرزگردی در نمایشگاهها و از شاخصه های رشد کیفی در جذب مخاطبین در سمینارها می باشد
– اصول طراحی نمایشگاه
اصول طراحی در نمایشگاه مبتنی بر یک طرحواره و اتود منسچم می باشد که بدست آوردن این اتود با هماهنگی با کارفرما و درخواست مستقیم وی کارساز خواهد بود
-برنامه ریزی یک نمونه نمایشگاه
برای برنامه ریزی امور همایش ویا سمینارهای مرتبط با کسب و کارتان می باید یک الگوی اصلی و محوری را در نظر بگیرید و بر اساس آن با هم اندیشی مناسب سعی در برنامه ریزی صجیح و کارای آن بنمایید
تعریف غرفه
غرفه سازی به عنوان یکی از عوامل اساسی در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری، به عنوان وسیله ای برای جذب مخاطبان و ایجاد تجربه خاص در ذهن آنان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت غرفه سازی در رویدادهای تجاری، به دلیل دو دلیل اصلی بوده که در ادامه به توضیح آنان پرداخته می شود:
۱- جذب مخاطبان
یکی از اهمیت های بزرگ غرفه سازی، قابلیت جذب مخاطبان است. طراحی زیبا و جذاب یک غرفه، می تواند به صورت موثری مخاطبان را به خود جذب کند و به آنان اجازه دهد که به راحتی با محصولات و خدمات شما آشنا شوند. بدون شک، غرفه سازی به عنوان یک ابزار بسیار مهم در جذب مشتریان جدید برای شرکت ها و برند های مختلف شناخته شده است.
۲- ایجاد تجربه خاص در ذهن مخاطبان
- یکی دیگر از اهمیت های غرفه سازی، قابلیت ایجاد تجربه خاص در ذهن مخاطبان است. با استفاده از طراحی مناسب و متفاوت، می توانید در ذهن مخاطبان یک تجربه مثبت و خاص ایجاد کنید. این تجربه می تواند از طریق نمایش محصولات و خدمات شما به صورت ایده آل ارائه شود و به آنان اجازه دهد که به طور مستقیم با برند و شرکت شما در ارتباط باشند.
در کل، غرفه سازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی در رویدادهای تجاری، اهمیت بسیاری دارد. با استفاده از طراحی مناسب، می توانید
بخش دوم: عوامل مؤثر در طراحی غرفه سازی
- عوامل طراحی غرفه سازی (نورپردازی، رنگ بندی، بنر و …)
- نکاتی در مورد طراحی غرفه سازی به طور کلی
بخش سوم: نحوه طراحی یک غرفه سازی
- مراحل طراحی غرفه سازی
- نکاتی در مورد اجرای طرح غرفه سازی
بخش چهارم: مزایای استفاده از غرفه سازی
- افزایش شناخت برند
- جذب مشتریان جدید
- ارتباط مستقیم با مشتریان
- افزایش فروش و درآمد
بخش پنجم: نمونه های موفق طراحی غرفه سازی
- معرفی نمونه های موفق طراحی غرفه سازی
- توضیح دلایل موفقیت هر یک از نمونه ها
بخش ششم: نتیجه گیری
- خلاصه اهمیت غرفه سازی در رویدادهای تجاری
- تأکید بر اهمیت طراحی و اجرای مناسب غرفه سازی به منظور دستیابی به نتایج مطلوب
بخش اول: مقدمه غرفه سازی یکی از عوامل مهم در رویدادهای تجاری مانند نمایشگاهها، کنفرانسها، جشنوارهها و … است. غرفه سازی، به عنوان یک فضای فیزیکی، محیطی است که برای شرکتکنندگان در رویداد، فرصتی برای ارتباط مستقیم با مشتریان، نمایش محصولات و خدمات، تبلیغات و افزایش شناخت برند را فراهم میکند. به همین دلیل، طراحی و اجرای مناسب یک غرفه سازی میتواند به طور قابل توجهی در جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و درآمد و ارتقای شناخت برند موثر باشد.
بخش دوم: عوامل مؤثر در طراحی غرفه سازی طراحی غرفه سازی شامل عوامل زیادی است که در کلیت بهبود زیبایی و عملکرد غرفه کمک میکنند. این عوامل شامل نورپردازی، رنگ بندی، بنر، اجزای مختلف طرح، مواد و مصالح استفاده شده و … است. در واقع طراحی غرفه سازی باید به گونه ای باشد که علاوه بر بهبود ظاهر غرفه، محصولات یا خدمات شرکت، برای مشتریان جذابیت و ارزش افزوده خاصی ایجاد کند.
علاوه بر عوامل طراحی، باید به نکاتی همچون شکل و ابعاد غرفه، محل قرار گیری، رویت غرفه، دسترسی به غرفه و … توجه شود.
بخش سوم: نحوه طراحی یک غرفه سازی طراحی یک غرفه سازی باید به گونهای باشد که به نیازهای شرکتکننده در رویداد و نیز نیا
احتیاجات مختلف بازار و مشتریان پاسخ دهد. برای طراحی یک غرفه سازی موفق، مراحل زیر را میتوان دنبال کرد:
بررسی و تحلیل نیازها: در این مرحله باید نیازهای شرکتکننده در رویداد و نیز مشتریان مورد هدف بررسی و تحلیل شوند. این بررسی میتواند شامل تحلیل بازار، بررسی رقبا، نیازهای مشتریان و … باشد.
برنامهریزی: پس از بررسی و تحلیل نیازها، باید برنامهریزی شود. در این مرحله باید بر اساس هدف و نیازهای شرکتکننده، ابعاد و شکل غرفه، نورپردازی، دکوراسیون و … تعیین شود.
طراحی: پس از برنامهریزی، باید به طراحی غرفه سازی پرداخت. طرح غرفه باید به گونهای باشد که با هدف و نیازهای شرکتکننده و مشتریان هماهنگ باشد.
ساخت و نصب: پس از طراحی، باید غرفه ساخته و نصب شود. در این مرحله باید به نکاتی همچون کیفیت ساخت، توجه کافی به جزئیات، رعایت اصول ایمنی و … توجه شود.
بهرهبرداری: پس از نصب، غرفه باید بهرهبرداری شود. در این مرحله باید به نکاتی همچون نظافت، تعمیر و نگهداری، جذب مشتریان و … توجه شود.
بخش چهارم: نتیجهگیری بنابراین، میتوان گفت غرفه سازی به عنوان یکی از عوامل مؤثر در موفقیت یک رویداد تجاری، اهمیت زیادی دارد. طراحی و اجرای غرفه با توجه به هدف و نیازهای شرکتکننده و مشتریان، ساخت با کیفیت، نصب به موقع و بهرهبرداری بهینه از آن، میتواند به افزایش فروش و شناخت برند و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان کمک کند. همچنین، غرفه سازی به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب مشتریان در یک رویداد تجاری محسوب میشود و در صورت طراحی و ساخت موفق، میتواند مشتریان جدیدی را به برند جذب کند.
در نهایت، برای داشتن یک غرفه سازی موفق، باید به نکاتی همچون بررسی و تحلیل نیازها، برنامهریزی، طراحی، ساخت و نصب و بهرهبرداری توجه کرد. همچنین، رعایت اصول ایمنی، استفاده از مواد با کیفیت، توجه به جزئیات و دقت در اجرای پروژه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
بنابراین، میتوان گفت که غرفه سازی به عنوان یک عامل مهم در موفقیت یک رویداد تجاری و همچنین تبلیغات و برندینگ، اهمیت بالایی دارد. در واقع، یک غرفه موفق نه تنها به کسب و کار کمک میکند که با مشتریان جدید در ارتباط باشد و فروش را افزایش دهد، بلکه میتواند به رویاهای کسب و کاری همچون تشویق مشتریان به خرید و ایجاد یک هویت برند قوی، نیز کمک کند.
بنابراین، میتوان گفت که برای داشتن یک غرفه موفق، بهتر است با یک شرکت متخصص در این زمینه همکاری کنید. شرکتهای غرفه سازی متخصص با تجربه و دانش لازم در طراحی، ساخت، نصب و بهرهبرداری از غرفهها، میتوانند به شما کمک کنند تا یک غرفه موفق و جذاب داشته باشید.
در نهایت، با توجه به اهمیت غرفه سازی در رویدادهای تجاری، بهتر است هر شرکتی که قصد شرکت در یک رویداد تجاری را دارد، با مطالعه و تحقیق و همکاری با شرکتهای متخصص، بهترین راهکار را برای طراحی و ساخت یک غرفه موفق پیدا کند و از آن به عنوان یک ابزار برای جذب مشتریان جدید و تقویت برند خود استفاده کند.
در این راستا، یک شرکت غرفه سازی متخصص میتواند به شما کمک کند تا با توجه به نوع رویداد و نیازهای کسب و کارتان، غرفهای مناسب طراحی و ساخت کنید. این شرکتها عموما با توجه به تجربه و دانش خود، طراحیهای متنوعی را برای غرفههای تجاری ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای رسیدن به یک غرفه موفق و جذاب استفاده کنید.
طراحی یک غرفه تجاری شامل بسیاری از جنبهها است که از جمله طراحی داخلی، نورپردازی، دکوراسیون، نصب و بهرهبرداری آن است. در طراحی داخلی یک غرفه، از عناصر مختلفی مانند مبلمان، جزیره فروش، نمایشگاه کالا و… استفاده میشود تا یک فضای جذاب و کارآمد برای مشتریان ایجاد شود. همچنین، در نورپردازی یک غرفه نیز از انواع مختلف نورهای مستقیم و غیرمستقیم، رنگها و اسلایدهای نوری استفاده میشود تا یک جو آرام و صمیمی برای بازدیدکنندگان ایجاد شود.
دکوراسیون غرفه نیز به معنی آرایش کردن محصولات و کالاهای موجود در غرفه است. این کار میتواند به شما کمک کند تا کالاهای خود را به نحوی نمایش دهید که مشتریان را به سمت خود جذب کنید. در نهایت، نصب و بهرهبرداری از غرفه نیز بسیار مهم است. برای نصب یک غرفه موفق، باید از تجربه کافی برخوردار بود و از آنجایی که بهرهبرداری از غرفه عموما برای چند روز یا چند هفته طول میکشد، باید مطمئن شوید که همه چیز به درستی نصب شده و آماده بهرهبرداری است.
به طور کلی، غرفه سازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، برای افزایش فروش، جذب مشتریان جدید و نمایش بهتر محصولات، بسیار موثر است. با انتخاب یک شرکت غرفه سازی متخصص، میتوانید به طور حرفهای به طراحی، ساخت و بهرهبرداری از غرفههای خود بپردازید و از این راه، نتایج مطلوب خود را بدست آورید. به طور کلی، موفقیت در غرفه سازی نیاز به برنامهریزی، طراحی حرفهای و اجرای دقیق دارد که با توجه به اهمیت آن برای کسب و کار شما، این کار بهتر است به متخصصان غرفه سازی اطلاعات لازم را بدهید.
همچنین، غرفه سازی میتواند برای ارتقای برند و شناساندن آن در بازار بسیار مفید باشد. طراحی یک غرفه خلاقانه و منحصر به فرد، میتواند باعث جذب مشتریان بیشتر شود و برای برند شما ارزش افزوده فراوانی داشته باشد. همچنین، طراحی غرفه با توجه به نوع فعالیت و محصولات شما، میتواند باعث برجسته شدن برند و ایجاد تصویری مطلوب از آن در ذهن مشتریان شود.
با توجه به اهمیت غرفه سازی، میتوان گفت که این فرآیند یکی از عوامل اساسی در موفقیت کسب و کار است. انتخاب یک شرکت غرفه سازی متخصص و معتبر، باعث بهبود کیفیت طراحی و اجرای غرفه میشود و بازدهی بیشتری به کسب و کار شما میدهد. به علاوه، با توجه به رقابت شدید در بازار، طراحی یک غرفه جذاب و خلاقانه میتواند مزیت رقابتی برای شما به حساب آید و باعث افزایش فروش و سودآوری شود.
در نهایت، میتوان گفت که غرفه سازی به عنوان یکی از روشهای مهم بازاریابی، با توجه به اهمیت آن برای کسب و کارها، بهتر است به صورت حرفهای و با انتخاب یک شرکت غرفه سازی متخصص، به طراحی، ساخت و بهرهبرداری از غرفههای خود بپردازید. این کار باعث بهبود برند شما، افزایش فروش و سودآوری، جذب مشتریان جدید و ایجاد تصویر مثبت در ذهن مشتریان میشود.
چطور باید برای غرفهسازی در نمایشگاه ثبتنام کنم؟
برای ثبتنام غرفه در نمایشگاه، ابتدا باید از طریق وبسایت رسمی نمایشگاه یا برگزارکنندگان فرم ثبتنام را پر کرده و اطلاعات مربوط به شرکت و نیازهای غرفه خود را ارسال کنید.
هزینه غرفهسازی در نمایشگاه چقدر است؟
هزینه غرفهسازی بستگی به ابعاد غرفه، نوع طراحی، و خدمات مورد نیاز شما دارد. میتوانید با مراجعه به سایت نمایشگاه یا تماس با برگزارکنندگان هزینه دقیق را دریافت کنید.
آیا میتوانم غرفه خود را به صورت سفارشی طراحی کنم؟
بله، غرفهداران میتوانند غرفه خود را بر اساس نیازهای برند و محصولات خود به صورت سفارشی طراحی کنند. بسیاری از برگزارکنندگان نمایشگاه این امکان را به شما میدهند.
چه نوع غرفههایی برای نمایشگاهها وجود دارد؟
غرفهها به دو دسته عمومی و سفارشی تقسیم میشوند. غرفههای عمومی به صورت آماده برای استفاده عرضه میشوند، در حالی که غرفههای سفارشی شامل طراحی ویژهای برای برند شما هستند.
آیا برای ساخت غرفه نیاز به مجوز خاصی است؟
بله، برخی از نمایشگاهها نیاز به مجوزهای خاص برای ساخت غرفه دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به برگزارکنندگان نمایشگاه یا بخش اجرایی آن مراجعه کنید.
چه نوع خدماتی در طراحی و ساخت غرفهها ارائه میشود؟
خدمات شامل طراحی غرفه، نصب و راهاندازی، تأمین تجهیزات، روشنایی، سیستمهای برقی، و دکوراسیون داخلی غرفه است.
آیا خدمات تبلیغات در نمایشگاه برای غرفهداران فراهم است؟
بله، بسیاری از نمایشگاهها خدمات تبلیغاتی از جمله بنرها، تابلوهای دیجیتال، و تبلیغات آنلاین را برای غرفهداران ارائه میدهند.
چگونه میتوانم به غرفهام تجهیزات الکترونیکی اضافه کنم؟
شما میتوانید از طریق برگزارکنندگان نمایشگاه یا شرکتهای غرفهسازی درخواست تجهیزات خاص مانند تلویزیونهای LCD، پروژکتورها، یا سیستمهای صوتی کنید.
آیا غرفهداران میتوانند از نمایشگاه تخفیف یا پیشنهادات ویژه دریافت کنند؟
برخی از نمایشگاهها تخفیفها یا پیشنهادات ویژه برای غرفهداران در نظر میگیرند. برای اطلاعات دقیقتر به سایت نمایشگاه یا برگزارکنندگان مراجعه کنید.
سوالات متداول برای بازدیدکنندگان نمایشگاه:
چطور میتوانم از نمایشگاه بازدید کنم؟
برای بازدید از نمایشگاه، شما باید از طریق وبسایت نمایشگاه ثبتنام کنید یا در روزهای برگزاری، بهطور مستقیم وارد نمایشگاه شوید.
آیا برای بازدید از نمایشگاه نیاز به دعوتنامه دارم؟
خیر، برای بازدید از بیشتر نمایشگاهها نیازی به دعوتنامه ندارید، اما برخی نمایشگاهها ممکن است برای افراد خاص یا بازدیدکنندگان VIP دعوتنامه صادر کنند.
آیا ورود به نمایشگاه رایگان است؟
در بسیاری از نمایشگاهها، ورود به نمایشگاه برای عموم افراد رایگان است. اما در برخی موارد، ممکن است برای برخی بخشها یا سمینارهای خاص هزینهای دریافت شود.
آیا میتوانم محصولات را در نمایشگاه خریداری کنم؟
بله، بسیاری از غرفهداران محصولات خود را برای فروش در نمایشگاه ارائه میدهند.
چه نوع محصولات و خدماتی در نمایشگاهها به نمایش گذاشته میشود؟
محصولات و خدمات متنوعی از جمله تکنولوژیهای جدید، تجهیزات الکترونیکی، نرمافزارهای تخصصی، خدمات دیجیتال و بسیاری دیگر در نمایشگاهها ارائه میشود.
آیا امکان ملاقات با غرفهداران و مشاوره در نمایشگاه وجود دارد؟
بله، شما میتوانید با غرفهداران ملاقات کنید و در مورد محصولات و خدمات آنها مشاوره بگیرید.
آیا نمایشگاهها فقط برای متخصصین صنعت خاص است یا برای عموم مردم هم مناسب است؟
نمایشگاهها معمولاً برای عموم مردم و همچنین متخصصین صنعت هدفگذاری شدهاند. شما میتوانید بسته به علاقهمندیهای خود از نمایشگاه بازدید کنید.
چطور میتوانم از تخفیفها و پیشنهادات ویژه در نمایشگاه استفاده کنم؟
بسیاری از غرفهداران در نمایشگاهها تخفیفهای ویژه و پیشنهادات خاصی ارائه میدهند. برای اطلاع از آنها، میتوانید در غرفهها و نمایشگاههای تبلیغاتی گشت و گذار کنید.
آیا میتوانم از غرفهها برای دریافت مشاوره در زمینه محصولات استفاده کنم؟
بله، در بسیاری از نمایشگاهها، غرفهداران به بازدیدکنندگان مشاورههای تخصصی درباره محصولات و خدمات خود ارائه میدهند.
آیا میتوانم در نمایشگاهها سمینارها و کارگاهها شرکت کنم؟
بله، بسیاری از نمایشگاهها شامل سمینارها و کارگاههای آموزشی در زمینههای مختلف هستند و شما میتوانید در آنها شرکت کنید.
سوالات متداول برای غرفهداران و بازدیدکنندگان:
چه نوع تجهیزات برای غرفههای نمایشگاهی معمولاً مورد نیاز است؟
تجهیزات معمولی شامل میز، صندلی، سیستمهای روشنایی، نمایشگرهای دیجیتال، سیستمهای برقی، و سیستمهای صوتی هستند. برخی غرفهها نیاز به تجهیزات خاص مانند دوربینهای مداربسته یا تجهیزات دیگر دارند.
آیا غرفهداران باید در ساعات خاصی در نمایشگاه حضور داشته باشند؟
بله، غرفهداران باید در تمام ساعات رسمی نمایشگاه حضور داشته باشند تا به بازدیدکنندگان پاسخ دهند و غرفه خود را مدیریت کنند.
آیا غرفهها نیاز به نظافت و نگهداری دارند؟
بله، غرفهداران باید مطمئن شوند که غرفههای خود تمیز و مرتب باقی بمانند. برخی نمایشگاهها خدمات نظافتی برای غرفهها ارائه میدهند.
آیا میتوانم غرفه خود را در روزهای پیش از آغاز نمایشگاه راهاندازی کنم؟
بله، معمولاً قبل از شروع رسمی نمایشگاه، زمانهایی برای نصب و راهاندازی غرفهها اختصاص داده میشود. باید با برگزارکنندگان برای زمانبندی دقیق هماهنگ کنید
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
نمایشگاه سالن نمایش
محل عرضه و ارائه محصولات و خدمات در چارچوب های تعیین شده با اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
نوع و شماتیک نمایشگاه
بیان کننده اهداف، موضوعات، نوع بازدید کننده، مدت زمان، محل برپایی و غیره است.شماتیک و سرو شکل دکور نمایشگاهی شما عبارت از تمام شمایل سازه ها و نوع رنگ آمیزی در بستر نمایشگهی می باشد
موضوع و عنوان نمایشگاه
بیان کننده محصولات و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است. اینکه چه خدمات و یا محصولاتی را گروه شما تولید و یا تجاری سازی می نمایدد
محل برگزاری نمایشگاه
ساختار فیزیکی برای برپایی نمایشگاه متشکل از سالنها، ساختمانهای اداری، امکانات رفاهی و … است. مانند سالن همایش های برج میلاد و یا مصلی تهران و یا مرکز نمایشگاهی و همایش صدا و سیما
برگزار کننده
شرکت، سازمان یا نهادی که مجوز برگزاری نمایشگاه به وی اعطا شده است. در نظر داشته باشید که برگزار کننده می تواند یک موسسه حقوقی و یا یک نهاد غیر دولتی باشد این موسسه و یانهاد عمومی و یا خصوصی با رعایت قوانین مربوط به برگزاری نمایشکاه و یا سمینار و یا همفکری در مراکز مختلف می تواند نسبت به برگزاری نمایشگاه و یا هر گونه همایشی برنامه ریزی نماید
برگزار کنند ه در نمایشگاه ها یا سالن های آمفی تناتر و یا در سالن های همایشی و نمایشی می باید برنامه ریزی مناسب برای برگزاری نمایشگاهها را بعمل آورد
مجری نمایشگاه
واحدی که مسئولیت اجرایی نمایشگاه را بر عهده دارد. این واحدبا استفاده از توانمندیهای مالی و مدیریتی بصورت ستاد ی و یکپارچه کلیه امور مربوط به نمایشگاه را ساماندهی کرده و با استفاده از ظرفیتهای مربوطه کلیه امور مربوط به اجرا و تبلیغات و پذیرش غرفه داران را بصورت پیمانی انجام می دهد
ستاد برگزاری نمایشگاه – محل استقرار عوامل و پرسنل اجرایی نمایشگاه است.معمولا ستاد های برگزاری در همایش ها مسئول برگزار نمودن سمینار و یا هرگونه دورهمی در محل های مورد نظر می باشد
متقاضی شرکت در نمایشگاه
هر واحد خدماتی یا صنفی که خواستار حضور در نمایشگاه است.این واحد صنفی می تواند در نمایشگاه بصورت حقیقی و یا حقوقی شرکت نماید البته بسته به شرایط نمایشگاه صاحبان کسب و کارها با مجوز کسب می توانند در این رویداد بزرگ مشارکن نمایند
شرکت کننده یا شرکت کنندگان
واحد صنفی یا خدماتی که در نمایشگاه محصولات یا خدمات خود را عرضه میکند. که می تواند تولید کننده و یا اورنده کالا و یا یک شرکت بازرگانی باشدو نقش مناسبی را در جایگاه و برنامه ریزی کسب و کار برعهده داشته باشد
غرفه دار یا غرفه داران
فرد یا افرادی که در زمان برپایی نمایشگاه به فعالیت در غرفه به هر طریقی مشغول هستند. غرفه دار و یا غرفه داران وظیفه پاسخگویی به غرفه گردها را برعهده دارند و با مشارکت مناسب درنمایشگاه کالا و یا خدمات خود و یا شرکت مطبوع خود را برعهده دارند
بازدید کننده یا مخاطبین
هر یک از افرادی که برای بازدید از نمایشگاه در ایام برپایی در نمایشگاه حاضر میشوند.
غرفه یا دکور نمایشگاهی
فضای مشخص و محدودی در نمایشگاه که محصولات یا خدمات مشارکت کننده در آن به معرض نمایش در میآید. (غُرَف جمع غرف) ghorfe می تواند نشان دهنده شخصیت کاری و نوع صنف و جایگاه
غرفه مدولار ساختارمند
(در این سند از عبارت پیش ساخته یا باتجهیزات استفاده میشود) – غرفه ای که با سازههای استاندارد نمایشگاهی با قابلیت تغییرات سریع در نمایشگاه ایجاد میشود.
غرفه سفارشی شده غرفه کاستومایز
(در این سند از عبارت خودساز یا بدون تجهیزات استفاده میشود) – غرفه ای که بنا به سفارش مشارکت کننده پس از کسب مجوزهای لازم بر اساس طرح و متریال معین در محل مشخص شده در نمایشگاه بنا می شود.
برگزار کننده و مجری نمایشگاه
برگزار کننده بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اتاق تعاون ایران خواهد بود. مجری این نمایشگاه واحد امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران است. در این سند عبارت برگزارکننده و مجری یکی تلقی خواهند شد.
صدور مجوز برای ساخت دکور نمایشگاهی و سایت نمایشگاهی
صدور مجوز برگزاری بیست سومین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران توسط سازمان توسعه تجارت ایران صورت میگیرد. سایت نمایشگاهی در اختیار شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ا (سایت دار) است. محل برگزاری این نمایشگاه با عنوان محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران شناخته می شود.
آیین نامه ارزی-ریالی
منظور از آیین نامه ارزی-ریالی دستورالعمل ِمحاسبه اجاره بهای غرفه بر مبنای واحد پول داخلی یا ارز رایج است. این دستورالعمل از طریق سامانه نمایشگاه در دسترس است.
غرفه ریالی
غرفه ریالی به غرفه ای اطلاق می شود که هزینه اجاره بهای آن باید طبق ضوابطِ مندرج در آیین نامه ارزی-ریالی به صورت ریالی پرداخت شود.
غرفه ارزی
غرفه ارزی به غرفه ای اطلاق می شود که هزینه اجاره بهای آن باید طبق ضوابطِ مندرج در آیین نامه ارزی-ریالی به صورت ارزی(یورو) پرداخت شود.در اصل برای داشتن یک غرفه غیر ارزی می توان از ارایه و فروش محصولا ت و تبلیغات شرکت های خارجی پرهیز نمود
غرفه ارزی-ریالی
به غرفه ای اطلاق می شود که بخشی از آن ریالی و بخشی از آن ارزی است.
غرفه پیش ساخته
Ø از استاندارد مشخص در سایز بندی و نوع قطعات پیروی کند. این قطعات می توانند از متریال های متفاوتی ساخته و پرداخته شوند برای مثال از جنس ام دی اف و یا از جنس ورق های پلی کربنات
Ø توسط کارخانجات تولیدی و صنعتی معتبر تولید شده باشد.
Ø به کرات قابلیت استفاده مجدد را داشته باشد. (مونتاژ و دمونتاژ) این یک فرایند بسیار ساده در عملیات باز سازی و یا ساخت دکور در مجموعه های مختلف در شهرها و یا سالنهای مختلف می باشد
Ø مونتاژ آن به سادگی انجام شده و نیاز به هیچگونه عملیات تکمیلی در سالن نداشته باشد.
Ø شامل قطعاتی مانند پانل، قید، پایه، سردر باشد.
غرفه خودساز
غرفه خودساز به نمونه ای اطلاق می شود که تمام یا بخشی از آن دارای شرایط زیر باشد.
Ø از مواد و متریال یکبار مصرف ساخته شده باشد.
Ø در کارگاه های غیر صنعتی تولید شده باشد .
Ø ازاستاندارد و سایز بندی مشخص پیروی نمی کند.
Ø در زمان نصب نیاز به عملیات تکمیلی دارد.
غرفه با تجهیز
به غرفه ای اطلاق میشود که توسط مجری برای مشارکت کننده تجهیز شده باشد.
غرفه بدون تجهیز
به غرفه ای اطلاق می شود که فاقد تجهیزات متعارف نمایشگاهی است و تجهیزات مورد نیاز آن توسط مشارکت کننده فراهم شده است.
جانمایی
جانمایی عبارت است از اختصاص فضای نمایشگاهی در سالن یا فضای باز به متقاضی حضور در نمایشگاه. محل و ابعاد غرفه روی نقشه ها ترسیم و به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
پیمانکار غرفه ساز
شرکت حقوقی تأیید صلاحیت شده که توسط مشارکت کنندگان برای طراحی و ساخت غرفه انتخاب می شود. البته در بسیاری از موارد در شهرستانها و سایر استانها اشخاص حقیقی نسبت به ساخت و ساز انتخاب و کار می کنند ولی در تهران و مراکز استانها شرکتهای مرتبط با امور دکورسازی در نمایشگاه دارای گرید و تاییدیه های خاصی از طرف نمایشگاه هستند که به آنان این اجازه داده می شود که بتوانند در فضای نمایشگاهی نسبت به طراحی و ساخت وساز دکور نمایشگاهی اقدام نمایند

